مقالات آموزشی

صندلی طبی چیست؟

صندلی طبی چیست؟

در حال حاضر اگر ظاهر و زیبایی صندلیها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد، طبی بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا با خرید صندلی اداری مناسب و طبی برای کارمندان ،موجب افزایش بازدهی و بهره وری آنها در کار می‌شود. در این مقاله به استاندارد و ویژگی صندلی طبی می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هانیلو همراه باشید.

استاندارد صندلی طبی ویژگی
آن

ارگونومی علم مهندسی بوده که هدف آن طراحی برنامه‌ها، ابزار و وسایلی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن انسان است. معمولا اشخاصی که به دلیل شرایط شغلی، ساعات طولانی بر روی صندلی و روبروی میز می‌نشینند، در معرض خطرات جدی ستون فقرات و در کل مسائل فیزیکی بدن هستند.

علم ارگونومیک به شما کمک می‌کند تا ابزار و وسایلی برای شغل خود انتخاب کنید که از این آسیب‌ها جلوگیری کرده و در هنگام کار احساس خستگی و ناراحتی نکنید. این موضوع را همیشه در هنگام خرید وسایلی مثل صندلی، میز ولحاظ کنید که براساس استانداردهای ارگونومیک طراحی و تولید شده باشند.

ویژگی صندلی طبی

صندلی‌های طبی دارای
ویژگی‌های استاندارد می‌باشند که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

ارتفاع صندلی طبی

ارتفاع صندلی اداری باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم بادی آسان‌ترین راه برای انجام این کار می‌باشد. ارتفاع مناسب صندلی اداری طبی، برای بیشتر مردم تقریبا حدود 40.50 تا 53.34 سانتی‌متر بالاتر از کف اتاق است. کاربر صندلی را با توجه به قد خود باید طوری تنظیم کند که بتواند پاها را به راحتی جمع یا دراز کند.

تکیه گاه صندلی

 تکیه گاه صندلی طبی باید 30 تا 48 سانتیمتر پهنا داشته باشد. اگر نشیمن گاه و تکیه گاه از هم جدا باشند، باید زاویهی تکیه گاه و ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. تکیه گاه باید قابلیت پوشش منحنی طبیعی ستون فقرات را داشته باشد و مجددا در این قسمت هم باید توجه زیادی به وضعیت پوشش منحنی ستون فقرات شود. اگر صندلی تکیه گاه و نشیمن گاه یک تکه داشته باشد، باید زاویهی آن در جلو یا عقب آمدن قابل تنظیم باشد. صندلی طبی باید یک سیستم قفل ایمن داشته باشد که از عقب رفتن زیاد تکیه گاه جلوگیری کرده و کاربر بتواند آن را در یک زاویه صحیح نگهدارد.

عرض و قعر صندلی طبی

صندلی طبی باید پهنا و قعر (از جلو تا پشت صندلی) درست و صحیح داشته باشد که هر فردی از نشستن بر روی آن، احساس راحتی داشته باشد. معمولا قعر 43 تا 50 سانتیمتر، یک گودی استاندارد می‌باشد. قعر صندلی باید به شکلی باشد که فرد به اندازه 5 تا 35 سانتی متر فضا برای جلو آمدن یا عقب رفتن روی صندلی داشته باشد. جلو یا عقب رفتن قعر صندلی نیز باید قابل تنظیم باشد.

پوشش ناحیه کمر

 پر کردن فرورفتگی و برآمدگیهای کمر در یک صندلی طبی بسیار حائز اهمیت است. ستون فقرات انسان، یک منحنی به سمت داخل دارد و نشستن به مدت طولانی بدون پوشش، پر کردن این منحنی و عدم مراقبت از آن منجر به خمیدگی این منحنی (بر خلاف موقعیت طبیعی آن) و آسیب به نقاط پایینی ستون فقرات می‌گردد.

اجزای تشکیل دهنده صندلی

 در یک صندلی اداری ارگونومیک باید تشک مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار برود که به راحتی بشود روی آن به مدت طولانی نشست. بهتر است که&

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید